28 Mayıs 2010 Cuma

TÜRKİYE'DE ALDIGIMIZ MATEMATİK EGİTİMİ NE SEVİYEDE?





Matematik egitimi,cok eskiye dayanır ve gecmiste yer eden derin kökleri ve felsefesi vardır.Buna ragmen üzerinde tartısılsa bile bilimsel anlamda cok sey konusulmaz,ancak tepkiler dile getirilir.Bunun yerine,matematik egitimi konu alanını belirleyip konuyu Türkiye'de de bilimsel ölcütlerle ele almak ve tartısmak gerekmektedir.Matematik egitimi ne tek basına bir temel bilim alanı  ne de toplum bilimi,özellikle psikoloji konusu olarak bunların basit bir toplamı degil,bir cogunun sentezidir.
                  Günümüzde pek cok ülkede oldugu gibi Türkiye'de de matematik egitimi yerine matematikten söz etmek,göreceli olarak  daha kolay belki de daha fazla ilgi cekicidir.Matematik,cok eski bir gecmise sahip ve önemli olmasına karsın nedense üzerinde cok fazla konusulmaz;her yerde ve her fırsatta söylesi konusu da olmaz.Ama eskiden oldugu gibi matematik her ülkede ve her okulda ilk yıllardan baslayarak ögrenciler icin zorunlu derslerden biridir.Örnegin,Ortacagda bile okullarda ve üniversitelerdeki ögretim progromlarında aritmetik,geometri,astronomi derslerini yer verilirdi.Bu gelenek cok yerde bitmemis olup toplum bilimleri alanında yüksek ögretim gören ögrencilerin zorunlu dersleri icinde cesitli matematik dersleri vardır.Oysa,Türk yüksek ögretiminde matematik ve matematiksel bilim dersleri bircok fakülte ve bölüm dersleri icerisinde yoktur.



devamı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder